duminică, 1 aprilie 2012

Aventuri -din jurnal


ATITUDINE PENTRU LUMEA NOASTRA

             Draga jurnalule in urmatoarea vara ,am avut deosebita placere sa particip la o tabara de cultura si creatie artistica  ,o tabara cu participatie internationala .Tabara a fost organizata in judetul nostru , la Poiana Pinului.Au participat copii de diferite varste din mai multe tari  ca:Germania, Suedia, Italia,Franta,Israel,Bulgaria,Spania,Ungaria.
             Tabara s-a desfasurat pe parcursul a 8 zile mirifice , zile pline de activitati, creative , emotii, distractii .
             Prima zi a fost de acomodare si de cunoastere intre noi.Ne-am imprietenit foarte repede , chiar de la prinz , masa pe care am luat-o in aer liber in poiana . Cu copiii de alte nationalitati   ne-am inteles in limbile engleza , franceza ,spaniola sau putin italiana .Dar,zambetul , jocul de copil  nu necesita un alt limbaj , aici ne-am inteles cu totii de minune: mingea se bate la fel,coarda se sare la fel etc.
            .Dupa amiaza a fost afisat la avizier programul taberei :ore de creatie,prezentari ale creatiilor , concursuri etc.
             Prima seara a fost de neuitat .Copii si-au prezentat tara prin expuneri scrise si verbale cat mai reprezentative. S-a organizat o mica seara muzicala multiculturala : s-au dansat dansuri populare din toate tarile participante la tabara si am fost placut susprinsi sa vedem ca Hora o joaca toata lumea ,doar ca putin in alt fel.
             A doua zi am inceput-o cu orele de creatie :am fost impartiti pe categorii:pictura , sculptura,modelaj,olarit etc.Eu am facut parte dintr-o grupa de olarit.Fiecare specialitate a fost impartita in 3 grupe , astfel incat intr-o grupa sa nu se gaseasca 2 copii de aceeasi nationalitate. Ne-am ales fiecare cate o tema si ne-am pus pe treaba . Si olaritul ,si pictura etc ..cunosc aceeasi limba .
             A doua zi ,dimineata ,am fost anuntati ca peste 3 zile se va organiza un concurs intre grupele de aceeasi specialitate si apoi intre specialitati ,cea mai buna grupa cu cea mai buna lucrare fiind premiata cu cate un IPad de fiecare component al grupei .
             Am muncit 3 zile aproape fara intrerupere ,iar rezultatul a fost pe masura efortului depus: am realizat un serviciu de masa complet .pictat cu modele si culori traditionale din fiecare tara participanta .In scurtele pauze pe care le faceam ,fiecare povestea despre tara lui,despre locurile copilariei , despre scoala etc.Am auzit si invatat lucruri noi,interesante , pe care probabil nu le-as fi citit undeva pentru ca erau desprinse din realitatea fiecaruia.
             A sosit si ziua concursului . Suntem plini de emotie si ne imbratisam mai tot timpul .A fost anuntata ordinea intrarii in concurs, adica a momentului prezentarii lucrarilor .La prezentarea lucrarii noastre am vazut juriul placut surprins de frumusetea si originalitatea lucrarii noastre .Am stiut ,in acel moment ,ca o sa castigam un loc fruntas.A fost chiar primul loc. Ne-am bucurat nespus , ne-am imbratisat ca niste buni si vechi prieteni .Imediat ne-au fost inmanate premiile . Ce-am facut noi?? Bineinteles schimb de numere de telefon si adrese de email.
Dupa terminarea concursului am fost anuntati ca se va organiza un targ de caritate ,unde ,cei care dorim dintre noi , sa ne vindem lucrarile si cu banii stransi sa ajutam biblioteca scolara dintr-un sat alaturat taberei noastre.La targ au venit oameni din tot judetul ,evenimentul fiind anuntat pe toate posturile locale de radio si tv.S-au strans bani frumosi ,bani pe care directorul taberei i-a inmanat ,in cadrul unei mici festivitati , directorului scolii din sat ,acesta fiind insotit de un grup de elevi ai scolii.
            Ultima seara a fost de neuitat: foc de tabara , dansuri , jocuri distractiv-educative .
            Ziua plecarii : cu greu o pot descrie din cauza lacrimilor de despartire .Ne-am promis ca nu ne vom uita  , si mai ales ca tehnologia ne ajuta, sa pastram o legatura destul de stransa : vizuala si auditiva ,chiar daca fizic nu stiu cand ne vom mai intalni.










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu